A+ A A-

Πανελλήνιες Εξετάσεις: Απεργία - Επιστράτευση - Οπισθοχώρηση!

 

ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΑΦΟΥ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΑΡΑΘΩΝΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ, Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ 16/5, ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ!

ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΣΟΒΑΡΟ ΛΑΘΟΣ Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ, ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΘΑ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΑΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΟΠΛΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ.

ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΗΓΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΗΓΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΕΘΕΜΑΤΙΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ!

 

Λένε ότι η πολιτική είναι τάιμινγκ. Και ότι ενίοτε δεν έχει μεγάλη σημασία μια σωστή απόφαση, αλλά ο χρόνος που επιλέγεται για να υλοποιηθεί.

Τότε γιατί αυτή η "συνάντηση" του σχεδίου "Αθηνά" με τις μεταθέσεις των καθηγητών, την αύξηση του ωραρίου και την απόλυση χιλιάδων αναπληρωτών, με τις Πανελλήνιες εξετάσεις;

Γιατί η τρικέφαλη-τρικομματική κυβέρνηση έμπλεξε τις Πανελλήνιες Εξετάσεις που τόσο πολύ κοστίζουν κάθε χρόνο σε μαθητές και γονείς με τις "μεταρρυθμίσεις" στην παιδεία;

Μήπως μπερδεύτηκαν τα τρία κεφάλια της κυβέρνησης και προκάλεσαν ένα σοβαρό πρόβλημα ενώ μπορούσαν τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον να το αποφύγουν;

Μήπως νόμισαν ότι θα εκβιάσουν τους καθηγητές και ότι θα τους "ξεμπροστιάσουν" στην ελληνική κοινωνία ως ανάλγητους συντεχνιαστές που δεν νοιάζονται παρά μόνο για το στενό συμφέρον του κλάδου τους;

Ό,τι και να σκέφτηκαν οι τρικομματικοί διαχειριστές, όσο δίκιο ή άδικο κι αν έχουν, θα κριθεί από το τελικό αποτέλεσμα. Από το αποτέλεσμα θα κριθούν και η στάση και οι αποφάσεις των καθηγητών αλλά και των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Γιατί η πολιτική μπορεί να χρησιμοποιεί το τάιμινγκ, αλλά κρίνεται εκ του αποτελέσματος.

Η επιστράτευση, η οποία σε κάθε περίπτωση είναι ακραίο αναγκαστικό μέτρο, αν πετύχει, μπορεί να προσδώσει "πυγμή" και αποφασιστικότητα στην κυβέρνηση, αν πάλι δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ με ανυπολόγιστες συνέπειες.

Βέβαια, είναι γεγονός ότι από αυτή την αναμέτρηση μεταξύ κυβέρνησης και καθηγητών οι εξεταζόμενοι μαθητές δεν πρόκειται να ευνοηθούν.

Σίγουρα θα επιβαρυνθούν και με άλλη ταλαιπωρία στην επίπονη προσπάθειά τους για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Στο μεταξύ, ανοιχτή επιστολή με παραλήπτη τους μαθητές δημοσίευσαν οι καθηγητές η οποία αναφέρει τα εξής:

Φίλε μαθητή/ φίλη μαθήτρια,

Θα ήθελα να σου εξηγήσω για ποιους λόγους αναγκαστήκαμε εμείς, οι καθηγητές σου, να ξεκινήσουμε αυτό τον δύσκολο απεργιακό αγώνα. Αυτό βέβαια δεν είναι αρκετό. Θα ήθελα να μάθω κι εγώ τη γνώμη σου, ιδίως αν είναι διαφορετική από τη δική μου. Σου ζητώ όμως πρώτα να ξοδέψεις δυο λεπτά για να με ακούσεις.

Σε συναντώ καθημερινά στην τάξη, ανταμώνουμε στους διαδρόμους και στις σκάλες, στη αυλή του σχολείου μας. Με ενώνουν μαζί σου κοινές έγνοιες για το μάθημα της ημέρας, οι χαρές και οι λύπες της σχολικής καθημερινότητας. Ακόμα κι αυτά που κάποιες στιγμές φαίνεται να μας χωρίζουν συχνά γίνονται αφορμή για να συνδεθούμε στενότερα.

Κάποιες φορές στο σχολείο κυριαρχεί η ένταση, οι κραυγές δυναμώνουν, οι παλάμες σφίγγουν, το βλέμμα αγριεύει. Θα έχει περάσει, ασφαλώς, από το νου σου ότι τις περισσότερες φορές αυτές οι συγκρούσεις έχουν τη ρίζα τους έξω από το σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά, στην καθημερινή ζωή. Και υπάρχουν λόγοι γιʼ αυτό. Ιδίως στις μέρες μας, η επιβίωση συχνά γίνεται ένας καθημερινός εφιάλτης.

Οι γονείς συζητούν ολοένα στο σπίτι για νέες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, για μεγαλύτερη φτώχεια, για το φόβο της απόλυσης. Οι μεγαλύτεροι φίλοι σου ομολογούν πόσο δύσκολο είναι να βρεις μια όποια δουλειά, κι ας έχεις ένα σωρό πτυχία. Μόνη διέξοδο βλέπουν στη μετανάστευση. Αλλά και συ ο ίδιος παρατηρείς το χαρτζιλίκι σου να λιγοστεύει, το σπίτι σου μέρα τη μέρα να αδειάζει. Και την ίδια ώρα οι υπουργοί μας κάνουν λόγο για νέες περικοπές και νέα μέτρα, που σχεδιάζει να επιβάλει η τρόικα, ή για δημόσια περιουσία που πρέπει να ξεπουληθεί.

Αυτά, φίλοι μαθητές, είναι προβλήματα που κι εμείς οι καθηγητές σας αντιμετωπίζουμε, όπως όλοι οι εργαζόμενοι. Ο μισθός μας μειώθηκε μέχρι το μισό, το διδακτικό μας ωράριο αυξήθηκε, οι συνθήκες εργασίας χειροτέρεψαν, οι διορισμοί νέων εκπαιδευτικών σταμάτησαν. Ταυτόχρονα, πολλά δημόσια σχολεία καταργούνται και συγχωνεύονται, άλλα δεν έχουν θέρμανση, εξοπλισμό, αίθουσες και εργαστήρια. Με τα τελευταία μέτρα που ψήφισε η κυβέρνηση, μπορούν να μας ξεσπιτώνουν και να μας στέλνουν από τη μια άκρη της χώρας στην άλλη οποτεδήποτε, χωρίς να νοιάζονται πώς θα τα βγάλουμε πέρα με τέτοιους μισθούς. Μπορούν ακόμη να μας απολύουν με το παραμικρό.

Μετά από αυτά τα τελευταία μέτρα το ποτήρι ξεχείλισε. Πήραμε την απόφαση πως πια δεν πάει άλλο. Το ξέρουμε πως δεν είναι εύκολο να απεργούμε σε μέρες που κάποιοι από σας δίνουν κρίσιμες εξετάσεις για το μέλλον τους. Όμως δεν διαλέξαμε εμείς αυτή την περίοδο για να συγκρουστούμε, αλλά η κυβέρνηση, που προώθησε αυτά τα μέτρα. Ούτε είναι εύκολο για μας σε τέτοιες συνθήκες να στερηθούμε το μισθό μιας πολυήμερης απεργιακής περιόδου. Όμως, δυστυχώς, δεν έχουμε άλλη διέξοδο.

Στην τηλεόραση συχνά θα ακούς ότι τάχα η απεργία μας έχει στο στόχο της εσένα. Αυτοί που τα λένε αυτά έχουν κάνει ήδη την επιλογή τους. Πήγαν με εκείνους τους λίγους, που συνεχίζουν να κερδίζουν ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Είναι αυτοί που διαπομπεύουν τους γονείς σου και όλους τους εργαζόμενους σαν τους τεμπέληδες της Ευρώπης. Μην επιτρέπεις σʼ αυτούς να μιλούν στο όνομά σου. Μην τους αφήνεις να σε χρησιμοποιούν σαν όπλο ενάντια στο δίκαιο αγώνα όλων μας για ένα καλύτερο μέλλον.

Σκέψου πως έχουμε ένα κοινό στόχο, που μας φέρνει από την ίδια πλευρά. Θέλουμε να βάλουμε τέρμα σε αυτή την πολιτική, που διαλύει τη χώρα, που καταστρέφει το παρόν και το μέλλον μας. Έχουμε επιλέξει να σταθούμε από την πλευρά του δίκιου και της αξιοπρέπειας. Και θα το κάνουμε, όσο περνάει από το χέρι μας.

Δεν είναι μια εύκολη επιλογή. Αλλά, πίστεψέ μας, δεν υπάρχει άλλη λύση.

Ο καθηγητής/η καθηγήτριά σου
Μάιος 2013