Logo

Έρευνα για τη διαδικτυακή δημοσιογραφία στην Ελλάδα

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα για τη χαρτογράφηση του πεδίου της διαδικτυακής δημοσιογραφίας στην Ελλάδα εκπονήθηκε στο πλαίσιο μεταπτυχιακής διατριβής στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. Α.Π.Θ. το 2014. Πρόκειται για μια καταγραφή του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις ενημερωτικές ιστοσελίδες στην Ελλάδα, αλλά και των επαγγελματικών πρακτικών, των συνθηκών εργασίας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι διαδικτυακοί συντάκτες σήμερα.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 253 δημοσιογράφοι που απασχολούνται σε διαδικτυακές εκδόσεις έντυπων και ραδιοτηλεοπτικών μέσων ενημέρωσης, καθώς και σε διαδικτυακά μέσα που δε συνδέονται με οποιονδήποτε τρόπο με παραδοσιακά Μ.Μ.Ε.

Όπως μάλιστα σημειώνεται εισαγωγικά, η εργασία αυτή «εξετάζει τη μετάβαση των παραδοσιακών μέσων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον και καταγράφει τις πρακτικές που τη συνοδεύουν. Επίσης διερευνά την είσοδο και τη δυναμική των νέων παικτών στο πεδίο κι αποτυπώνει τις οικονομικές στρατηγικές των μιντιακών οργανισμών, κατά τις διαδικασίες παραγωγής, διανομής και κατανάλωσης των πληροφοριών. Με αφετηρία την παραδοχή ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις και η ευρύτερη απορρύθμιση στο χώρο των μέσων ενημέρωσης έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη φύση και το χαρακτήρα της δημοσιογραφίας, η εργασία στοχεύει να αναδείξει τις αλλαγές που συντελούνται στον πυρήνα της, οι οποίες επηρεάζουν καθοριστικά τόσοτη δημοσιογραφική εργασία, όσο και τη διαμόρφωση του ειδησεογραφικού περιεχομένου. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και την εμπειρική έρευνα που ακολουθεί, συντελείται η χαρτογράφηση του εγχώριου διαδικτυακού τοπίου και εξάγονται κρίσιμα συμπεράσματα για το παρόν και το μέλλον της δημοσιογραφίας».

Διαβάστε όλη την έρευνα, εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ημερίδα ΕΣΠΗΤ: Όλοι κατά του εργασιακού Μεσαίωνα στα New Media! 

Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.